lunes, 20 de noviembre de 2017

L'avaluació

L’avaluació haurà de tenir en compte no només el resultat final sinó que caldrà valorar el procés que l’alumne ha seguit per arribar als objectius.

Abans de començar la unitat didàctica la professora estableix un debat per analitzar els coneixements previs de l’alumnat sobre el cos i el moviment corporal. (Avaluació inicial o diagnòstica)

L’avaluació ha d’ajudar a l’alumne a prendre consciència d’allò que no li ix prou bé i li ha de donar elements per millorar-ho. La finalitat no és qualificar a l’alumne, sinó disposar d’informació que permeti saber com ajudar a aquest a millorar i aprendre més, de la mateixa manera que el professorat aprèn a fer el seu treball millor.
Així durant el desenvolupament de la unitat didàctica el professor arreplega en un diari de classe el nivell de participació i de coneixements d l’alumnat en cadascuna de les sessions
És important explicitar clarament els objectius i els criteris amb què es valorarà cada tasca i animar a partir d’aquests a la reflexió pròpia i al diàleg, sigua amb el mestre o amb els mateixos companys. També és important tenir clars els instruments d’avaluació.
Aquesta avaluació continua o formativa es durà a terme de forma sistemàtica mitjançant l’aplicació de diferents instruments i estratègies durant el desenvolupament del procés d’ensenyament-aprenentatge. Això permetrà conéixer en tot moment el desenvolupament del procés per poder ajustar-lo i re-orientar-lo sobre la base dels objectius establerts.
-Durant el desenvolupament d’aquesta unitat didàctica, el professor arreplegarà en un diari de classe el nivell de participació i de coneixements de l’alumnat en cadascuna de les sessions, en aquest diari s’utilitzaran llistes de control amb els següents ítems: SI/NO i observacions de cada alumne/a.
És capaç d'expressar emocions i sentiments. SI/NO
És capaç de seguir el ritme marcat. SI/NO
És capaç de representar personatges o objectes. SI/NO
És capaç de participar en una dansa. SI/NO
Participa activament en les activitats. SI/NO
Col·labora amb els seus companys acceptant les normes SI/NO
-Diaris de classe. Permetran a l’alumnat arreplegar les diferents tasques realitzades i reflexionar sobre les seues vivències. A més a més aquest diari que cada alumne durà a terme on registrarà els aprenentatges, servirà com una mena de portafoli que facilitarà la seua auto-avaluació.
Ex: Laura ha de descriure les tasques realitzades durant la sessió d’ahuí destacant els aprenentatges assimilats.

-Proves orals: Tractaran de valorar el grau de consecució dels objectius plantejats durant el procés d’ensenyament-aprenentatge mitjançant un diàleg entre el professorat i el seu alumnat. Es realitzaran al finalitzar cada sessió, serà una mena de reflexió.

QUADRE AVALUACIÓ:

OBJECTIU
CRITERI D’AVALUACIÓ
MITJÀ
TÈCNICA
INSTRUMENT
Localitzar-se en l’espai i en el temps així com desplaçar-se amb diferents velocitats en els diferents circuits que es proposaran treballant tant individualment com grupalment i respectant els altres.
Orientar-se a l’espai en relació amb la posició de persones i d’objectes.
Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma diversa mitjançant un moviment corporal coordinat
Escrit: Portfoli

Pràctic: Pràctica supervisada

Observació directa

Recollida de produccions
Diari del professorat

Diari de classe de l’alumnat
Aprendre a combinar bots, curses i girs a partir de diferents estímuls, com tàctics, visuals o auditius, produïts per una persona com pot ser el mestre o un company, per identificar parts del cos i articulacions que intervenen.
Proposar estructures rítmiques senzilles i reproduir-les corporalment.
Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma diversa mitjançant un moviment corporal coordinat.
Participar en les activitats físiques ajustant la pròpia actuació a les possibilitats i limitacions corporals i de moviment.


Escrit: Portfoli

Pràctic: Pràctica supervisada
Observació directa

Recollida de produccions
Diari del professorat

Diari de classe de l’alumnat
Aprendre a controlar el cos mitjançant l’equilibri
Participar en les activitats físiques ajustant la pròpia actuació a les possibilitats i limitacions corporals i de moviment.
Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma diversa mitjançant un moviment corporal coordinat.

Escrit: Portfoli

Pràctic: Pràctica supervisada

Oral: Debat (sobre aquest i els dos anteriors, en conjunt)
Observació directa

Recollida de produccions
Diari del professorat

Diari de classe de l’alumnat
Aprendre a identificar els estats, sensacions, sentiments i emocions propis i dels altres.
Representar emocions i històries reals o imaginàries utilitzant els recursos expressius del cos.
Utilitzar els recursos expressius del cos i el moviment, de forma estètica i creativa, comunicant sensacions, emocions i idees.
Escrit: Portfoli

Pràctic: Pràctica supervisada

Oral: Taula redona
Observació directa

Autoavalaució
Diari del professorat

Diari de classe de l’alumnat
Aprendre a prevenir accidents per l’atenció del nostre cos, així com valorar el nostre cos.
Participa i gaudeix dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes
Pràctic: Pràctica supervisada

Oral: Comunicació
Observació directa

Autoavaluació
Diari del professorat






1 comentario:

  1. En el segundo párrafo decís: (Avaluació inicial o diagnòstica). Estos términos NO son sinónimos, uno hace referencia al momento de evaluación y el otro a su función. Lo más correcto sería decir: (Avaluació inicial amb funció diagnòstica). Lo mismo ocurre cuando habláis de “avaluació continua i formativa”.

    Respecto al cuadro de relaciones en general. La técnica sería más bien “análisis de producciones”. No tengo claro que “diario del alumnado” sea un instrumento de evaluación, más bien parece que se trate del medio de evaluación, es decir, el texto que escribe el alumnado para plasmar su aprendizaje.

    Respecto al objetivo 2. Encuentro incoherencias en el primer criterio de evaluación que aplicáis en el 2º objetivo. Si vais a evaluar aspectos expresivos como danzas, coreografías, etc. debería aparecer de forma más explícita en el objetivo. Debéis plantearos si modificáis el objetivo o suprimís ese criterio de evaluación o lo desplazáis al 4º objetivo, con el que guarda más relación.

    Respecto al objetivo 4. Me plantearía cambiar el objetivo incluyendo no solo “identificar” sino también “emitir”. De esta forma hay más coherencia con los criterios que proponéis. Entre los criterios que proponéis no se menciona nada de identificar o interpretar mensajes.

    Respecto al objetivo 5. No hay mucha coherencia entre el objetivo y su criterio de evaluación. Revisadlo.

    Por lo demás, me parece correcto.
    Un saludo,
    Rodrigo

    ResponderEliminar